Jak jsem prodal svůj první pozemek

„Pane Rado, pomůžete mi prodat můj pozemek?“ To byla první věta, kterou jsem slyšel v telefonu. Sympatická majitelka, která přes 20 let žila v zahraničí, kde mimo jiné obchodovala s nemovitostmi. Obrátila se na mě na základě kladné reference od mého dlouholetého klienta.

Dovolím si být upřímný, ze začátku se mi do prodeje pozemku nechtělo. Tato oblast realit byla pro mě velkou neznámou, ale řekl jsem si, že kdo nic nezkusí, nic nezíská. S majitelkou jsem si tedy domluvil informační schůzku, abych si udělal představu, o jaké místo se jedná. A musím říct, že to byla opravdu zajímavá parcela.

Lukrativní stavební pozemek, s rozlohou 2 400 m2, na okraji obce Krásná Lípa mě doslova uchvátil. Navíc byl v lokalitě Národního parku České Švýcarsko. Do toho všeho skýtal jeden nečekaný bonus. V objemné tašce, kterou s sebou majitelka na schůzku přinesla, se ukrývala kompletní projektová dokumentace a dokonce vydané a platné stavební povolení na stavbu rodinného domu. Wau! Obavy z prodeje byly ty tam a já věděl, že tento pozemek bude úplné terno. Stavební pozemek, na kterém se dá ihned stavět totiž na trhu jen tak nenajdete.

Jediný háček, který jsem postřehl, byla vyšší cena pozemku. Stavební pozemky se v dané lokalitě prodávají za cca 400 – 500 Kč/m2. Naše startovací cena byla 728 Kč/m2. V mých očích  mohl pozemek mít ještě vyšší hodnotu, ale museli jsme brát v úvahu lokalitu a mentalitu lidí, kteří na takto vysoké ceny v odlehlých oblastech nejsou zvyklí. Navíc, když přihlédnu k faktu, že obec Krásná Lípa “poskytuje“ po splnění určitých podmínek stavební pozemky zadarmo (samozřejmě ne tak lukrativní), tak jsme s cenou nemohli vůbec oslovit místní obyvatele.

Kladl jsem si otázku: Jak tedy prodat pozemek, který je minimálně o 50 % dražší než okolní pozemky?

Odpověď se skrývala v nadstandardní prezentaci a ve volbě správné cílové skupiny. U pozemku, kde toho samo o sobě moc k vidění není a profesionální fotografie nám toho moc neukáží, jsme zvolili prezentaci formou videoprohlídky a drobnou prezentaci města a okolí. Díky nadstandardní propagaci a placené reklamě v rámci Facebooku, Instagramu a Youtube, jsme byli schopni zasáhnout i naši cílovou skupinu, což byli lidé žijící ve větších městech, kteří mají rádi cestování, přírodu, relax a chalupaření, a kteří hledají pěkný pozemek za slušné peníze.

Tato strategie se nakonec skutečně ukázala jako klíčová, protože největší zájem o pozemek projevovali lidé především z Prahy a středních Čech. Zájemci z těchto lokalit vůbec neřešili cenu. Vnímali krásu a jedinečnost pozemku, někteří z nich se mě naopak ptali, zda je pozemek skutečně stavební, když stojí jen 728 Kč/m2. Šťastným kupujícím se nakonec stal manželský pár, kteří lokalitu Krásné Lípy každoročně navštěvují. České Švýcarsko je na tolik uchvátilo, že se rozhodli postavit si zde útulný dům na důchod, který je za pár let čeká.

Z toho prodeje jsem získal nejen spokojenou klientku, ale i cennou zkušenost v té oblasti realit, kterou jsem tolik neznal. Naučil jsem se mnoho nového a navíc se utvrdil, že nadstandardní propagace a správná prodejní strategie se při prodeji nemovitosti opravdu vyplatí.

 

Celá videoprezentace pozemku ke shlédnutí na YouTube.

Začněte psát a pro hledání zmáčkněte enter